FAQ

Wat is een kandidaat?
Een kandidaat is een persoon die op zoek is naar een baan en solliciteert op vacatures. Kandidaten kunnen sollicitaties naar de opdrachtgever sturen en de opdrachtgever kan kandidatenaanbiedingen op bestaande vacatures sturen.

Kan ik het kandidatenprofiel zien?
Ja, u kunt alle kandidaatprofielen bekijken en doorbladeren. Persoonlijke gegevens zoals contactgegevens ziet u alleen bij kandidaten die op uw vacature hebben gesolliciteerd of een door u verzonden aanbod hebben geaccepteerd.

Wat is een klant?
De klant is de werkgever die een kandidaat inhuurt.

Welke informatie kan ik zien over een kandidaat?
Vanuit de kandidaatweergave heeft u toegang tot bepaalde informatie over de kandidaat. Persoonlijke gegevens zoals contactgegevens ziet u alleen bij kandidaten die op uw vacature hebben gesolliciteerd of een door u verzonden aanbod hebben geaccepteerd. a) Informatie: De kandidaat-informatiepagina geeft u het basisprofiel van de kandidaat, zoals hun naam, bereidheid om te verhuizen, rijbewijs enz. b) CV: Bekijk het curriculum vitae van de kandidaat in pdf-formaat en sla het cv op of druk het af als dat zo is nodig zijn. c) Bestanden: Hier kunt u de door de kandidaat geüploade bestanden bekijken, zoals paspoort, ID-kaart of certificaten.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een vacature?
Een vacature is een vacature die door de klant / het bureau is gemaakt op een gratis vacature.

Wie kan een vacature creëren?
Een vacature kan worden aangemaakt door een klant of bureau, klik op “Vacature creëren” en vul de gevraagde informatie in.

Hoe wordt een vacature gepubliceerd?
Zodra een vacature is gecreëerd, wordt u naar de pagina met promotiepakketten geleid met een optie voor een gratis proefperiode. U kunt de vacature publiceren / de publicatie ervan ongedaan maken en deze bewerken.

Kan ik de vacature wijzigen nadat deze is gepubliceerd?
Ja, de vacature kan worden aangepast.

Hoe kan ik zien welke kandidaten op mijn vacatures hebben gesolliciteerd?
Op het dashboard ziet u in het kort hoeveel actieve sollicitaties u hebt lopen. In het gedeelde 'Toegepast' vind u sollicitaties die u kan goedkeuren of afwijzen. In het gedeelde 'Aangeboden' vind u aanbiedingen van werknemers die wachten om geaccepteerd of afgewezen te worden. In het gedeelde 'Geaccepteerd' vind u sollicitaties die u heeft bevestigd en u kunt hier direct contact opnemen met de kandidaat voor meer informatie. In het gedeelte 'Afgewezen' vind u de sollicitaties die u afgewezen heeft en de sollicitaties waarvan de kandidaat zich teruggetrokken heeft.

Kan ik in direct contact komen met een kandidaat?
Nadat een aanvraag is geaccepteerd of de kandidaat u een aanbieding heeft gestuurd, ziet u de contactgegevens van de kandidaat en kunt u rechtstreeks contact met hem / haar opnemen.

Zijn mijn contactgegevens voor iedereen zichtbaar?
Je contactgegevens zijn alleen zichtbaar in de vacature voor de kandidaat als je daarvoor toestemming geeft. Voor contactgegevens is een Premium-promotiepakket vereist. Nadat de aanvraag is geaccepteerd, ontvangt de kandidaat ook de contactgegevens van de klant.

Ik heb een aanvraag geaccepteerd, wat nu?
De uiteindelijke beslissing om een kandidaat aan te nemen ligt bij de werkgever en het contract wordt rechtstreeks tussen de kandidaat en de werkgever ondertekend. Een geaccepteerde sollicitatie betekent niet automatisch dat u deze kandidaat inhuurt, maar als werkgever heeft u deze kandidaat gekozen voor verdere werving. In dit stadium kunnen jij en de kandidaat rechtstreeks contact met elkaar opnemen.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een Zutzu-blog?
In de blog kunt u de verzameling artikelen bekijken die betrekking hebben op werkgelegenheid, Zutzu en andere onderwerpen.

Kan iemand een blog schrijven voor Zutzu?
Als je geïnteresseerd bent in het schrijven van een blog over een specifiek onderwerp voor Zutzu, neem dan contact met ons op.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Kan ik mijn profiel wijzigen?
Ja, u kunt uw profiel op elk moment wijzigen door op "Profiel bewerken" te klikken.

Wat voor soort bestanden kan ik uploaden?
U kunt alle benodigde bestanden uploaden, zoals certificaten, registratiedocumenten enz.

Kan ik mijn bestanden verwijderen?
Ja, u kunt indien nodig alle bestanden verwijderen.

Kan ik mijn geüploade bestanden bekijken?
Ja, u kunt uw geüploade bestanden bekijken door op de documenten te klikken.

Kan ik meldingen van Zutzu ontvangen?
Ja, je kan notificaties ontvangen. Je moeten toestemming geven om notificaties te ontvangen in je profiel. Wij raden aan om toe te staan dat Zutzu notificaties stuurt zodat je altijd op de hoogte bent van nieuwe acties

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is Vrienden / collega's uitnodigen?
In het gedeelte Vrienden uitnodigen kunt u vrienden / collega's uitnodigen die zich bij Zutzu willen registreren door hen een link per e-mail te sturen.

Kan ik een uitnodiging naar al mijn contacten sturen?
Ja, u kunt de uitnodigingslink naar zoveel collega's sturen als u wilt.

Kan ik zien hoeveel uitnodigingen ik heb verstuurd en naar wie?
Ja, je kunt de geschiedenis van de uitnodiging en alle verzonden berichten bekijken.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een promotiepakket?
Bij Zutzu zijn er verschillende opties om uw vacature te promoten, afhankelijk van wat voor soort functies u zoekt en of u lokaal of internationaal inhuurt.

Wat is een proefversie?
Een proefversie is een gratis vacature die wordt gepubliceerd en sollicitanten kunnen solliciteren. Om toegang te krijgen tot contactgegevens en de kandidaat te accepteren of af te wijzen, moet u upgraden met een van de promotiepakketten. Bespaar geld door direct een promotiepakket te kopen, aangezien de prijs lager is dan het upgraden van een proefadvertentie.

Waarom promoten met Zutzu?
We delen uw vacature-advertentie met de Zutzu-community en u profiteert van alle Zutzu-socialemediakanalen die meer dan een miljoen kandidaten in heel Europa bereiken. U kunt ervoor kiezen om uw advertentie lokaal of internationaal te promoten. Onze betaalbare add-ons omvatten speciale marketing via socialemediakanalen en hulp bij werving. Als u hulp nodig heeft, staan onze wervingsdeskundigen klaar om het wervingsproces over te nemen

Hoe kan ik de promotiepakketten en add-ons kopen?
Het enige dat u nodig heeft om reclame te maken, is een geldige creditcard. Vul uw creditcardgegevens in en bewaar deze indien nodig voor verdere aankopen.

Welk promotiepakket past bij mij?
U kunt kiezen tussen standaard- en premiumpakketten en extra functies aan uw advertentie toevoegen om werving te stimuleren. Basis- en premiumpakketten zijn verder onderverdeeld in lokale en internationale promotie. Let op, lokale promotieprijzen zijn afhankelijk van de locatie van het werk. Proefversie Jobadvertentie 14 dagen actief op Zutzu Onbeperkt aantal sollicitaties Basis promotiepakket Jobadvertentie actief op Zutzu 30 dagen Onbeperkt aantal sollicitaties 10 lopende aanbiedingen, deactiveer de aanbieding als u van gedachten verandert en deze naar een andere kandidaat wilt sturen Kandidaat bekijken details Bevestig of weiger kandidaten die een Premium-promotiepakket toepassen Jobadvertentie actief op Zutzu gedurende 45 dagen Onbeperkt aantal sollicitaties Onbeperkte aanbiedingen Bekijk kandidatendetails Bevestig of weiger kandidaten die solliciteren Optie Zichtbare bedrijfsdetails Premium zichtbaarheid - eerst in zoeken Advertentie weergegeven in suggestielijst Mogelijkheid om geverifieerd te worden werkgever

Wat is het verschil tussen een lokale en internationale advertentie?
Locale advertentie, adverteer in je land van herkomst. Adverteer jouw advertentie in het land waar het werk is

Internationale reclame - promoten in het buitenland
Om meerdere advertenties te kunnen plaatsen kiest u voor één van de abonnementsvormen, maak gebruik van een persoonlijke recruiter om uw bedrijf te promoten en de beste kandidaten aan te trekken.

Kan ik hulp krijgen bij het recruiten?
Ja, Zutzu biedt toegewijde recruiters aan. Zij bieden assistentie bij het zoeken van de beste kandidaat. Onze experts staan klaar om te assisteren met recruitment, vacatures en het promoten van de vacatures. De pakketten zijn inclusies administratiekosten. De prijzen zijn 1-3 uur €50 per uur (minimaal 2 uur) 4-7 uur €40 per uur. Volle werkdag is €30 per uur.

Wat is de add-on voor promotie op sociale media?
Ja, Zutzu biedt specifieke hulp bij werving waarbij u hulp krijgt om de juiste kandidaat te vinden. Onze wervingsdeskundigen in heel Europa staan klaar om te helpen met werving, het schrijven van vacatures en het promoten. Pakket omvat administratiekosten. Prijs: 1-3 uur 50 € / uur (minimaal 2 uur) 4-7 uur 40 € / uur Werkdag 8 uur: 30 € / uur

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een vacature?
Een vacature is een vacature voor een onbezette functie die door een werkgever is geplaatst.

Hoe kan ik vacatures bekijken?
U kunt vacatures direct bekijken door op "Vacatures" te klikken wanneer u bent ingelogd. Met verschillende zoekopties kunt u zoeken naar een vacature die bij u past. Klik op "Bekijken" voor een volledige beschrijving van de vacature.

Hoe kan ik solliciteren op een vacature?
Als je eenmaal een vacature hebt gevonden waarop je wilt solliciteren, druk dan op "Solliciteer op vacature" en voeg een beschrijving toe, bijvoorbeeld een korte sollicitatiebrief waarom je solliciteert op deze vacature. Als u een ander loonpercentage wilt voorstellen dan het tarief dat de werkgever in de advertentie heeft opgegeven, drukt u op 'Ik wil een ander loonpercentage' en voegt u informatie toe over waarom u het specifieke loonpercentage wilt. Geef ook aan of je beschikbaar bent om de nieuwe baan direct te accepteren.

Is het mogelijk om op meer dan één vacature te solliciteren?
Ja, je kunt zoveel vacatures aanvragen als je wilt.

Hoe kan ik zien welke kandidaten ik heb aangevraagd?
Op het dashboard ziet u een opsomming van hoeveel sollicitaties actief zijn waar de werkgeven nog niet op gereageerd heeft en welke nog niet zijn bereikt. Aanbiedingen: zijn ontvangen aanbiedingen van werkgevers die wachten op jouw reactie. Geaccepteerd: zijn sollicitaties die zijn bevestigd door de werkgever, zij willen direct contact met je opnemen voor meer informatie. Afgewezen: zijn sollicitaties die door de werkgever zijn afgewezen en de sollicitatieprocedure voor deze vacatures zijn afgesloten of je hebt jezelf teruggetrokken

Hoe weet ik of mijn aanvraag is geaccepteerd of afgewezen?
Ga naar Dashboard of Toepassingen om toegang te krijgen tot al uw aanvragen.

Kan ik in direct contact staan met de werkgever?
Als de werkgever ervoor heeft gekozen om de contactgegevens te geven, vindt u deze contactgegevens in de advertentie.

Zijn mijn contactgegevens voor iedereen zichtbaar?
Uw contactgegevens zijn pas zichtbaar voor de werkgever nadat u een aanvraag heeft verzonden.

Mijn sollicitatie is geaccepteerd, betekent dit dat ik ben aangenomen?
De uiteindelijke beslissing om een kandidaat aan te nemen ligt bij de werkgever en het contract wordt rechtstreeks tussen de kandidaat en de werkgever ondertekend. Een geaccepteerde sollicitatie betekent niet automatisch dat je bent aangenomen, maar de werkgever heeft jou gekozen voor verdere werving. In dit stadium kunnen u en de werkgever rechtstreeks contact met elkaar opnemen.

Kan ik een aanvraag intrekken?
Ja, u kunt een reeds verzonden aanvraag intrekken. Een ingetrokken aanvraag kan niet worden hersteld.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een sollicitatie?
Een sollicitatie is verzonden van de kandidaat naar de werkgever. De werkgever kan een sollicitatie accepteren of afwijzen. Op het dashboard zie je een overzicht van het aantal actieve sollicitaties. Gesolliciteerd; dit zijn de vacatures die u naar kandidaten heeft gestuurd maar nog geen reactie op heeft gehad. Aanbod gedaan; inkomend aanbiedingen die nog goed- of afgekeurd moeten worden. Geaccepteerd; zijn de sollicitaties die zijn goedgekeurd door de werkgever. Er wordt contact met je opgenomen voor het verdere proces. Afgewezen; zijn de sollicitaties die zijn afgewezen door de werkgever. Het sollicitatieproces is beëindigd of je hebt jezelf teruggetrokken uit de sollicitatie

Kan ik mijn aanvraag bewerken na de indiening?
U kunt de aanvraag nu niet zelf bewerken, maar u kunt het tarief bespreken met uw mogelijke toekomstige werkgever door op de knop Beheren te klikken.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een werkgever?
De werkgever is het bedrijf of de organisatie die vacatures plaatst waarvoor u solliciteert. De werkgever kan ook een wervingsbureau zijn dat werknemers levert voor klanten. Zutzu is geen werkgever en het contract wordt alleen gesloten tussen de kandidaat en de werkgever.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een Zutzu-blog?
In de blog kunt u de verzameling artikelen bekijken die betrekking hebben op werkgelegenheid, Zutzu en andere onderwerpen.

Kan iemand een blog schrijven voor Zutzu?
Als je geïnteresseerd bent in het schrijven van een blog over een specifiek onderwerp voor Zutzu, neem dan contact met ons op.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Kan ik mijn profiel wijzigen?
Ja, u kunt uw profiel op elk moment wijzigen door op "Profiel bewerken" te klikken

Kan ik mijn cv maken en bewerken met Zutzu?
Ja, je kunt je cv maken door de juiste informatie op te geven in de velden in het profiel Bewerken.

Wat voor soort bestanden kan ik uploaden?
U kunt alle benodigde bestanden uploaden, zoals certificaten, licenties, paspoorten enz.

Kan ik mijn bestanden verwijderen?
Ja, u kunt indien nodig alle bestanden verwijderen.

Kan ik mijn geüploade bestanden bekijken?
Ja, u kunt uw geüploade bestanden bekijken door op de documenten te klikken.

Kan ik mijn CV printen?
Ja, je kunt je CV downloaden in PDF formaat en printen.

Kan ik meldingen van Zutzu ontvangen?
Ja, je kan notificaties ontvangen. Je moeten toestemming geven om notificaties te ontvangen in je profiel. Wij raden aan om toe te staan dat Zutzu notificaties stuurt zodat je altijd op de hoogte bent van nieuwe acties

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is ‘vrienden uitnodigen’?
In het gedeelte Vrienden uitnodigen kun je vrienden uitnodigen die zich bij Zutzu willen registreren door ze een link per e-mail te sturen.

Kan ik een uitnodiging versturen naar een van mijn vrienden?
Ja, je kunt een link met de uitnodiging naar zoveel vrienden versturen als je wilt.

Kan ik zien hoeveel uitnodigingen ik heb verstuurd en naar wie?
Ja, je kunt de geschiedenis van de uitnodiging en alle verzonden berichten bekijken.

Meer te weten komen

If you have any other Question please Neem contact met ons op

Wat is een kandidaat?
Een kandidaat is een persoon die op zoek is naar een baan en solliciteert op vacatures. Kandidaten kunnen sollicitaties naar de opdrachtgever sturen en de opdrachtgever kan kandidatenaanbiedingen op bestaande vacatures sturen.

Wat is een klant?
De klant is de werkgever die een kandidaat inhuurt.

Wat is een vacature?
Een vacature is een vacature voor een onbezette functie die door een werkgever is geplaatst.

Wat is een sollicitatie?
Een sollicitatie wordt door de kandidaat naar de werkgever (opdrachtgever) gestuurd. De werkgever kan een aanvraag accepteren of afwijzen.

Kan ik kandidaten en vacatures bekijken zonder me te registreren?
Je kunt sommige details bekijken, maar om het volledige profiel te zien en te solliciteren moet je jezelf registreren.

Hoe kan ik me aanmelden, of een vacature publiceren?
Je dient je eerst aan te melden of een vacature te publiceren.

Meer te weten komen